katowice dla odmiany150          RD17 Logo ml 800

A A A

Porządek XXXII sesji
Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec


1.    Otwarcie sesji.
2.    Zmiany w porządku obrad.
3.    Przyjęcie protokołu z XXXI sesji RJP nr 17 Giszowiec.
4.    Informacja Przewodniczącego Zarządu JP nr 17 z działań międzysesyjnych.
5.    Informacja Przewodniczącego Rady JP nr 17 z działań międzysesyjnych.
6.    Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu z działań Rady za rok 2017.
7.    Ustalenie harmonogramu dyżurów Radnych Jednostki Pomocniczej i planowanych terminów sesji
8.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozdysponowania rezerwy celowej Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec na rok 2018.
9.    Komunikaty i wolne wnioski.
10.    Zamknięcie sesji.

 

 
 
Protokół z XXXII sesji Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec,
która odbyła się przy Pl. Pod Lipami 1,1-3 w dniu 31.01.2018 r. (środa) w Gawlikówce
 


W sesji brało udział 8 Radnych (lista obecności w załączeniu), na 15 ogółem wybranych w wyborach w dniu 1 marca 2015 r.
Obrady były prawomocne. Sesja trwała od godziny 18.00 do godz. 19.15.


Ad. 1 Otwarcie sesji
Sesję otworzył Przewodniczący RJP nr 17 Giszowiec Pan Grzegorz Augustyn. Przywitał przybyłych gości i wszystkich obecnych Radnych.

Ad. 2 Zmiany w porządku obrad
Z racji nieobecności Sekretarza Zarządu RJP Radnej Barbary Mańdok, Przewodniczący Rady zaproponował zgłoszenie osoby chętnej do przygotowania protokołu z trwającej sesji. Z powodu braku chętnych do protokołowania sesji, Przewodniczący Rady wysunął swoją osobę, zaznaczając przy tym, że protokół ten będzie przygotowany i przedstawiony Radnym z najważniejszymi informacjami, które zostaną przedstawione w ramach trwania sesji. Przygotowano procedurę rozpatrzenia punktu 2a „Wybór Sekretarza sesji”
W głosowaniu na Sekretarza sesji, Radni przyjęli kandydaturę jednogłośnie.
Kolejną zmianą było zasugerowanie Przez Radną Marię Ryś, zniesienia z porządku obrad przyjęcia protokołu z XXXI sesji RJP z racji nie przedstawienia z odpowiednim wyprzedzeniem do zapoznania się treścią dokumentu protokołu, który Przewodniczący Rady przedstawił bezpośrednio przed rozpoczęciem tej sesji. Do tej informacji odniosła się również Radna Urszula Machowska wskazując, że na ostatniej sesji z racji jej nieobecności nie do końca mogła zapoznać się z przebiegiem trwania sesji. Jednocześnie padł komunikat, dlaczego zmieniono procedurę nie przesyłania przy zawiadomieniu o sesji protokołu z poprzedniego posiedzenia.
W konsultacjach doprecyzowano, że protokół będzie przygotowany i rozesłany przez protokolanta tylko do pozostałych Radnych w terminie 14 dni od zakończenia sesji. Przewodniczący Rady zaznaczył, że w przypadku tego protokołu materiał protokołu zostanie dostarczony wraz z zaproszeniem na kolejną sesję zachowując osobne powiadomienie dla Radnych Jednostki i Radnych Miasta Katowice i ewentualnych zaproszonych gości. Przygotowano procedurę dodatkowego punktu 2b dot. „Zniesienia pkt 3. Przyjęcia protokołu z XXXI sesji RJP nr 17 Giszowiec”.

Zniesienie pkt. 3 dot. Przyjęcia protokołu z XXXI sesji RJP nr 17 Giszowiec zostało przyjęte jednogłośnie.
Z racji usunięcia pkt. 3 z procedowania porządku sesji, dalsza numeracja punktów uległa przesunięciu zachowując dalszą przygotowaną kolejność.

Ad. 3 Informacja Przewodniczącego Zarządu RJP nr 17 z działań międzysesyjnych.
- Przekazałem wniosek Radnego Zygmunta Rurańskiego odpowiedniemu wydziałowi UM Katowice, który został przekazany Zarządowi JP na ostatniej sesji.
- Uczestniczyłem i wspomagałem działania w ramach trwania III Jarmarku Bożonarodzeniowego.
- Uczestniczyłem w spotkaniu świątecznym wraz z pozostałymi Radnymi JP nr 17 Giszowiec.
- Wraz z Przewodniczącym i Zarządem Rady, uhonorowaliśmy najstarszą mieszkankę Giszowca z okazji jej 102 urodzin.
- uczestniczyłem w spotkaniu zespołu ds. kształtowania środowiska działającego przy Radzie JP nr 17 Giszowiec.
- Przygotowałem sprawozdanie roczne wraz z Zarządem JP nr 17 Giszowiec.

Ad. 4 Informacja Przewodniczącego Rady JP nr 17 z działań międzysesyjnych.
- Przekazałem kartki świąteczne z życzeniami dla Prezydenta i Wice Prezydentów Miasta Katowice, Przewodniczącej Rady i Radnym UM Katowice jak i Naczelnikom Wydziałów UM Katowice.
- Uczestniczyłem w spotkaniu Rady Społecznej Komendanta Miejskiej Policji w Katowicach.
- Uczestniczyłem w spotkaniu Przedstawicieli RJP działających w Katowicach.
- Uczestniczyłem w nadzwyczajnej sesji UM Katowice.
- Uczestniczyłem w spotkaniu świątecznym RJP nr 9 Oś. Tysiąclecia.
- Uczestniczyłem w spotkaniu świątecznym wraz z pozostałymi Radnymi JP nr 17 Giszowiec.
- Wraz z Zarządem Rady, uhonorowaliśmy najstarszą mieszkankę Giszowca z okazji jej 102 urodzin.
- Interweniowałem do MZUiM w sprawie przywrócenia oświetlenia na Placu Pod Lipami.
- Uczestniczyłem w spotkaniu zespołu ds. kształtowania środowiska działającego przy Radzie JP nr 17 Giszowiec
- Uczestniczyłem wraz z Radnym Zygmuntem Rurańskim i Przedstawicielami Śląsko – Dąbrowskiej Spółki Mieszkaniowej w spotkaniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Katowicach
- Na prośbę Dyrekcji MP 32 w Katowicach uczestniczyłem w wizji lokalnej dot. budynku placówki i terenu przyległego.

Ad. 5 Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu z działań Rady za rok 2017.
Przewodniczący zaprezentował podsumowanie działań za rok 2017, które wraz z Zarządem zostało sporządzone i przygotowane do wglądu w formie papierowej Radnym i mieszkańcom Giszowca. (w załączeniu)

Ad. 6 Ustalenie harmonogramu dyżurów Radnych Jednostki Pomocniczej i planowanych terminów sesji.
Podczas przygotowanych propozycji i wymianie dyskusji w tym zakresie przygotowano trzy propozycje terminów sesji RJP i dodatkowo dwa warianty zmiany harmonogramu dyżurów Radnych. Po sugestiach i wyborze odpowiedniego wariantu, Radni w drodze wewnętrznego głosowania ustalili terminy sesji na rok 2018 i terminy dyżurów Radnych JP nr 17 Giszowiec.

Sesje RJP w roku 2018 będą odbywały się w następujących terminach o godz. 18.00 w siedzibie Rady:
28 marca    30 maja    29 sierpnia    31 października     28 listopada   
Dyżury RJP w roku 2018 będą odbywały się w każdą pierwszą i trzecią środę miesiąca z wyłączeniem miesięcy lipca i sierpnia w godz. 17.00 – 18.00.
Pierwsza środa miesiąca: dyżur z funkcjonariuszami Policji.
Ustalono również zachowanie przyporządkowanych Radnych w poszczególnych grupach.

Ad. 7    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozdysponowania rezerwy celowej Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec na rok 2018.
Po omówionych propozycjach przygotowano projekt uchwały, w której rozdysponowano przeznaczenie odpowiedniej sumy na poszczególne zadania. Projekt zakładał przeznaczenie funduszy na poszczególne działania w wysokościach:
1.    Akcja „Bier sąsiada i podź…” – 1.000,00 PLN.
2.    Wydatki gospodarcze, reprezentacyjne, spożywcze dla RJP nr 17 Giszowiec – 1.000,00 PLN.
3.    Dofinasowanie „Święta Giszowca” – 8.000,00 PLN.
W ramach rezerwy celowej na zadanie dofinansowania „Święta Giszowca” ustalono, że wybór i wskazanie wykonawcy zostanie omówiony i przedstawiony Wydziałowi Kultury UM Katowice.
Przystąpiono do głosowania nad uchwałą.
Uchwała nr 97 /w załączeniu/ w spawie rozdysponowania rezerwy celowej Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec na rok 2018.
Za 7
Przeciw 1
Wstrzymało się 0
Uchwała została przyjęta większością głosów.

Ad. 8 Komunikaty i wolne wnioski
Komunikaty:
Radny Zygmunt Rurański poinformował o otrzymaniu pisma z odpowiedzią w sprawie wycinki krzewów przy lokalizacji obecnego budynku Rossmann. Ponadto poinformował o ulotkach informacyjnych o działaniach ulokowanych w Śląsko Dąbrowskiej Spółce Mieszkaniowej.
Radna Urszula Machowska przedstawiła działania społeczne w Szkole Podstawowej nr 51 przy organizacji lekcji WOS w ramach spotkań pod hasłem „TYDZIEŃ DEMOKRACJI LOKALNEJ”. Ze swego miejsca podziękowała nieobecnemu Przewodniczącemu Rady Panu Jerzemu Forajter, Radnej Marii Ryś i mieszkańcowi Sebastianowi Król za obecność i współudział w tych cennych dla młodzieży lekcjach.
Radna Urszula Machowska podziękowała obecnym Radnym za udział w uroczystościach pogrzebowych i za ciepłe słowa, które spływały w ostatnich tygodniach ze strony Radnych JP z wyrazami współczucia.
Innych komunikatów i wolnych wniosków nie wniesiono.

Ad.9 Zamknięcie sesji.
Po wyczerpaniu procedowania punktów sesji Przewodniczący Rady zamknął XXXII sesję RJP nr 17 Giszowiec.
                                                                                                      
Protokół sporządził
Przewodniczący Rady JP nr 17
Grzegorz Augustyn



 

Porządek XXXII sesji

Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec

1.  Otwarcie sesji.

2.  Zmiany w porządku obrad.

3.  Przyjęcie protokołu z XXXI sesji RJP nr 17 Giszowiec.

4.  Informacja Przewodniczącego Zarządu JP nr 17 z działań międzysesyjnych.

5.  Informacja Przewodniczącego Rady JP nr 17 z działań międzysesyjnych.

6.  Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu z działań Rady za rok 2017.

7.  Ustalenie harmonogramu dyżurów Radnych Jednostki Pomocniczej i planowanych terminów sesji

8.  Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozdysponowania rezerwy celowej Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec na rok 2018.

9.  Komunikaty i wolne wnioski.

10.  Zamknięcie sesji.

Porządek XXXI sesji

Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec

  1. Otwarcie sesji.
  2. Zmiany w porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XXX sesji RJP nr 17 Giszowiec.
  4. Informacja Przewodniczącego Zarządu JP nr 17 z działań międzysesyjnych.
  5. Informacja Przewodniczącego Rady JP nr 17 z działań międzysesyjnych.
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozdysponowania rezerwy celowej Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec na rok 2018.
  7. Przyjęcie propozycji uwag do materiałów roboczych w zakresie usytuowania obiektów małej architektury oraz reklam.
  8. Informacje dot. wydarzenia dla mieszkańców Giszowca w ramach aktywności lokalnej pod hasłem „ Bier sąsiada i podź na koło”.
  9. Komunikaty i wolne wnioski.
  10. Zamknięcie sesji.

 


PROTOKÓŁ Z XXXI SESJI RADY JEDNOSTKI POMOCNICZNEJ

z dnia 28.11.2017


1.    Przewodniczący Grzegorz Augustyn otworzył sesję, przywitał radnych, Pana Przewodniczącego Jerzego Forajter i zebranych gości.
Wybrano Sekretarza sesji, obrady protokołował Radny Robert Reguła. Wszyscy jednomyślnie zagłosowali za tą kandydaturą.


2.    Zmiany w porządku obrad.
Maria Ryś złożyła pismo „wniosek ds. harmonogramu sesji”, które poddano pod głosowanie. Jednogłośnie przyjęte. Wprowadzono pod obrady, jako punkt 6a.
Maria Ryś zapytała o punkt 8, czy Przewodniczący wysłał zapytanie do osób funkcyjnych bądź innych Radnych o propozycjach uwag do materiałów roboczych w zakresie usytuowania małej architektury
Grzegorz Augustyn: tak we wcześniejszym procedowaniu posiedzenia XXXI sesji RJP w planowanym dniu 9 listopada.
Maria Ryś – nie ma sensu w takim razie procedować, czy zgłaszać propozycji skoro termin zgłaszania uwag do małej architektury minął 30 października.
Grzegorz Augustyn: Termin ten został wydłużony. Na spotkaniu zorganizowanym dla mieszkańców w Szkole Podstawowej nr 10 nie podano daty zakończenia konsultacji w tej sprawie.
Punkt 8 został zdjęty z porządku obrad (wszyscy za).


3.    Przyjęcie protokołu z XXX sesji RJP.
Rozpoczęła się dyskusja nad zmianami do protokołu.
Pierwsza zmiana w protokole została przegłosowana w stosunku 9 za, 1 wstrzymujący się głos.
Druga zmiana w protokole została przegłosowana w stosunku 9 za, 1 wstrzymujący się głos.
Wywiązała się dyskusja na temat udostępniania protokołu niezatwierdzonego osobom postronnym.
Przewodniczący Rady wysłał protokół do pani Agnieszki Lis i został poproszony przez B. Mańdok, M. Ryś, E. Haśnik, E. Kabaciński, aby niezatwierdzonych protokołów przez Radę nie upubliczniać.
Grzegorz Augustyn złożył informację, że będzie wysyłał 2 maile: dla RJP i Radnych Miasta Katowice i zaproszonych gości.
Protokół z XXX Sesji został przyjęty w stosunku 9 za, 1 wstrzymujący się głos.


4.    Informacje Przewodniczącego Zarządu:
- Spotkanie Zarządu z Przewodniczącym Rady i Wiceprzewodniczącym na zaproszenie Przewodniczącego Rady,
- Udział w spotkaniu dotyczącym III Jarmarku Bożonarodzeniowym,
- Zgłoszenie do wyjazdu na Warsztaty RJP (osoby zgłoszone: G. Augustyn, M. Ryś, B. Mańdok)
- Spis z natury oraz pismo w sprawie zdania posiadanego telefonu RJP.


5.     Informacje Przewodniczącego Rady:
    - Uczestniczyłem w uroczystych obchodach Święta Niepodległości jak również w lokalnych odsłonach tego święta.
- Uczestniczyłem wraz z pozostałymi Radnymi JP w uroczystościach pogrzebowych Ś.P. Mariana Machowskiego.
- Z Radnymi JP nr 17 Giszowiec brałem udział w warsztatach szkoleniowych przygotowanych przez stowarzyszenie „MOST” dla przedstawicieli RJP
- uczestniczyłem wraz z Radnym RJP w spotkaniu z Dyrektorem MZUiM i z Naczelnikiem Gospodarki Mieniem.
Wywiązała się dyskusja:
M. Ryś zapytała gdzie jest w Statucie napisane i na jakiej podstawie Pan Przewodniczący uczestniczy i reprezentuje naszą Rady i kiedy powinien to robić E. Haśnik?
G. Augustyn odpowiedział, że nie odbiera nikomu kompetencji, czuje, że trzeba być i działać oraz swoją osobą wzmacniać spotkania. Część zaproszeń dostaje z UM Katowice.
E. Haśnik powiedział, że nie dostaje zaproszeń.

6.    Rozpatrzenie projektu uchwał w sprawie inicjatyw lokalnych.
Z racji zakończonego terminu składania wniosków w sprawie inicjatyw lokalnych uchwała nie została podjęta.


6a. Wniosek ds. harmonogramu sesji
Rozpoczęła się dyskusja.
Kompromis został zawarty – sesje będą odbywać się w cyklu, co 2 miesiące.
Następna sesja odbędzie się w ostatnią środę stycznia 2018 roku.
Rozpatrzenie propozycji rozdysponowania rezerwy celowej Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec na rok 2018


7.    Rozpatrzenie propozycji rozdysponowania rezerwy celowej RJP na rok 2018.
Zmiana w porządku, aby nie podejmować uchwały a tylko przeprowadzić dyskusję, wysłuchać propozycji - zmiana w protokole została przegłosowana w stosunku 9 za, 1 wstrzymujący się głos.
Wywiązała się dyskusja, radni ustalili, aby środki rozdysponować na:
    - kontynuowanie akcji „Bier sąsiada i podź …”
    - Dofinansować Święto Giszowca lub Jarmark Bożonarodzeniowy,
    - koszty reprezentacyjne (najmniejsza część)
19.45 B. Mańdok opuściła posiedzenie.
19.50 M. Ryś opuściła posiedzenie.
19.50 J. Szymiec opuściła posiedzenie.


8. Informacje dot. wydarzenia dla mieszkańców Giszowca w ramach aktywności lokalnej pod hasłem „ Bier sąsiada i podź na koło”.
Podsumowanie akcji, dyskusja.


9. Komunikaty i wolne wnioski.
Z. Rurański złożył wniosek do Zarządu o nielegalne wysypisko śmieci na ulicy Kolistej.
R. Reguła namawiał, aby gablota RJP bardziej żyła, była punktem informacyjnym dla mieszkańców.
G. Augustyn poinformował:
    - wpłynęło pismo od mieszkańca Pana Sebastiana Król,
    - dostaliśmy jak RJP karty seniora (100 sztuk), aby rozdawać mieszkańcom. W przypadku nagłego wypadku, pogotowie przyjeżdżając do chorego, może z takiej karty zawieszonej np. na lodówce dowiedzieć się lekarz o chorobach osoby, wobec której podejmują interwencję.
    - wpłynęło pismo w sprawie korzystania boiska przy ul. Karliczka 15,
- utwardzenie chodnika przy ul. Szopienickiej
     - zaproponował w związku z kończącym się rokiem spotkanie świąteczne, na które zaprosił wszystkich Radnych
20.15 Przewodniczący Rady zakończył sesję

                                        

Protokół sporządził
Robert Reguła

Porządek XXX sesji

Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec


1. Otwarcie sesji.
2. Powołanie sekretarza sesji.
3. Zmiany w porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z XXVIII sesji RJP nr 17 Giszowiec.
5. Przyjęcie protokołu z XXIX sesji RJP nr 17 Giszowiec.
6. Informacja Przewodniczącego Zarządu JP nr 17 z działań
międzysesyjnych.
7. Informacja byłego Przewodniczącego Rady JP nr 17
z działań międzysesyjnych.
8. Informacja Przewodniczącego Rady JP nr 17
z działań międzysesyjnych.
9. Podsumowanie udziału RJP nr 17 w Festiwalu
Organizacji Pozarządowych.
10. Informacje dot. wydarzenia dla mieszkańców Giszowca
w ramach aktywności lokalnej pod hasłem „ Bier sąsiada
i podź na koło”.
10. Komunikaty i wolne wnioski
11. Zamknięcie sesji

 


 

Protokół z XXX sesji Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec,

która odbyła się przy Pl. Pod Lipami 1,1-3 w dniu 27.09.2017 r. (środa)


W sesji brało udział 13 Radnych (lista obecności w załączeniu), na 15 ogółem wybranych w wyborach w dniu 1 marca 2015r. Obrady były prawomocne. Sesja trwała od godziny 18.00 do godz. 20.30. Goście: Jerzy Forajter Rada Miasta Katowice, Państwo Król - mieszkańcy Giszowca.

 

Ad. 1 Otwarcie sesji

Sesję otworzyła Przewodnicząca RJP nr 17 Giszowiec Pani Maria Ryś. Przywitała przybyłych gości i wszystkich obecnych radnych.

Ad. 2 Powołanie sekretarza sesji

Przewodnicząca RJP nr 17 Giszowiec zaproponowała na Sekretarza sesji Radną Sekretarz Zarządu RJP nr 17 Giszowiec - Barbarę Mańdok. Wobec zgody kandydatki, braku uwag oraz zgłoszeń ze strony radnych Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór Sekretarza sesji. Wybór przyjęto jednogłośnie. Za głosowało 13 radnych.

Ad. 3 Zmiany w porządku obrad

Radny Robert Reguła złożył wniosek o odwołanie Pani Marii Ryś z funkcji Przewodniczącej Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec i poprosił o włączenie do porządku obrad punktu dot. w/w sprawy.

Przystąpiono do głosowania.

Za głosowało 7 radnych.

Przeciw 6

Przyjęto zmiany do porządku obrad, jako pkt 4.

W dalszej kolejności radny wniósł o dodanie pkt 5. w brzmieniu: Odwołanie przewodniczącej RJP 17 Giszowiec.

Przystąpiono do głosowania.

Za głosowało 13 radnych.

Jednogłośnie przyjęto zmiany do porządku obrad, jako pkt 5.

Następnie radny wniósł o dodanie pkt 6. w brzmieniu: Powołanie nowego przewodniczącego RJP 17 Giszowiec

Przystąpiono do głosowania.

Za głosowało 13 radnych.

Jednogłośnie przyjęto zmiany do porządku obrad, jako pkt 6.

Następnie przystąpiono do głosowania w sprawie dokonanych zmian obrad sesji, które miałyby przebiegać następująco:

4. Wniosek radnego Roberta Reguły dot. odwołania przewodniczącej RJP 17 Giszowiec

5. Odwołanie Pani Marii Ryś z funkcji Przewodniczącej Rady Jednostki Pomocniczej nr17 Giszowiec

6. Wybory Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec

7. Przyjęcie protokołu z XXVIII sesji RJP nr 17 Giszowiec.

8. Przyjęcie protokołu z XXIX sesji RJP nr 17 Giszowiec

9. Informacja Przewodniczącego Zarządu RJP nr 17 Giszowiec

Przystąpiono do głosowania.

Za głosowało 13 radnych.

Jednogłośnie przyjęto zmiany do porządku obrad.

Ad.4 Radny Robert Reguła odczytał wniosek o odwołanie Pani Marii Rys z funkcji Przewodniczącej Rady Jednostki Pomocniczej nr17 Giszowiec

Ad 5. Odwołanie przewodniczącego rady.

Radny Robert Reguła skierował na ręce Przewodniczącej RJP pisemnego wniosku
o odwołanie Przewodniczącego RJP 17.

Przewodnicząca RJP nr 17 przeprowadziła wybór komisji skrutacyjnej i oddała prowadzenie jej Przewodniczącemu Komisji celem przeprowadzenia głosowania nad odwołaniem przewodniczącego. Komisja została powołana i zatwierdzona większością głosów.

za 12 os

wstrzymała się 1 os.

W skład Komisji Skrutacyjnej weszli:

Przewodniczący: Zygmunt Rurański

Wiesław Berdys

Eugeniusz Kabaciński

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przedstawił i przyjęto regulamin odwołania przewodniczącego rady.


Komisja przygotowała karty do głosowania i rozdała radnym. Odbyło się tajne głosowanie.

Komisja przeliczyła głosy, sporządziła protokół i ogłosiła wynik.

Za 7 os.

Przeciw 6 os.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół oraz uchwałę nr 95 / 2017 dot. odwołania Pani Marii Ryś z funkcji Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec.

 

Ad 6. Wybór Przewodniczącego Rady.

W dalszej części radni jednogłośnie podjęli decyzje, by Komisja Skrutacyjna pozostała w tym samym składzie celem przeprowadzenia głosowania za wyborem nowego Przewodniczącego.

Przedstawiono i przyjęto regulamin wyborów Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec.

Rozpoczęto zgłaszanie kandydatów na objęcie funkcji Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17.

Radna Maria Kabelis zaproponowała kandydaturę Radnej Marii Ryś na Przewodniczącą Rady Jednostki Pomocniczej nr 17. Radna Maria Ryś wyraziła zgodę.

Radny Robert Reguła zaproponował Radnego Grzegorza Augustyna na Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17.

Radni nie zgłosili innych kandydatów. Zamknięto listę kandydatów. Rozpoczęto przygotowania do przeprowadzenia głosowania.

Komisja przygotowała karty do głosowania i rozdała Radnym

Odbyło się tajne głosowanie.

Komisja przeliczyła głosy, sporządziła protokół i ogłosiła wynik.


Maria Ryś otrzymała 6 głosów.

Grzegorz Augustyn 7 głosów


Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół w sprawie wyboru Przewodniczącego RJP 17 Giszowiec oraz uchwałę nr 96 /2017 dotyczącą wyboru Pana Grzegorza Augustyna na funkcję Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec.

Nowy wybrany Przewodniczący objął prowadzenie obrad realizując kolejne punkty porządku obrad.

Godz. 18:52 wyjście z posiedzenia obrad Radnej Justyny Szymiec

Sekretarz Barbara Mańdok poprosiła o protokołowanie dalszej części obrad przez innego rannego, gdyż musiała wyjść z posiedzenia.

Przewodniczący G. Augustyn poprosił Radnego Roberta Regułę, by przyjął rolę sekretarza na trwającej sesji. Radny Reguła wyraził zgodę na protokołowanie sesji. Radni przyjęli wybór jednogłośnie.

Na tym protokołowanie obrad sesji zakończyła sekretarz Barbara Mańdok

 

Protokół sporządziła

Sekretarz Zarządu JP nr 17

Barbara Mańdok

 

DALSZY CIĄG

PROTOKOŁU Z XXX SESJI RADY JEDNOSTKI POMOCNICZNEJ

Protokołowanie sesji przejął Zastępca Przewodniczącego Zarządu radny Robert Reguła o godzinie 19.00 w momencie, kiedy Sekretarz Zarządu - Barbara Mańdok opuściła i zakończyła protokołować posiedzenie Rady i zasiadła wśród miejsc przeznaczonych dla gości. Nie kontynuowała udziału w obradach Rady, była obecna na Sali .

 

Zostały mi przekazane dwa dokumenty:

- wniosek o odwołanie Pani Marii Ryś z funkcji Przewodniczącej Rady

- lista obecności na XXX sesji Rady Jednostki Pomocniczej

 

Procedowanie punktu 7 – „przyjęcie protokołu z XXVIII sesji RJP”

 

Przewodniczący Rady – Augustyn, wyraził swoją opinię, iż w aktualnym protokole brak jest jego słów i stwierdził, że protokół w takiej formie jest nie do przyjęcia.

Radna Machowska zgłosiła, aby protokół dostarczać drogą mailową wcześniej przed radą jak to było wcześniej stosowane tak, aby przedmiotem było już tylko głosowanie bez dyskusji.

Radny Rurański zaproponował głosowanie czy umieścić sporną kwestię w protokole czy nie.

Radna Ryś wyjaśniła, iż uzasadnienie nie jest wymagane a także wypowiedzi nie muszą być umieszczane słowo w słowo.

Zastępca Przewodniczącego Rady - Berdys zaproponował żeby zamknąć dyskusję i przejść do głosowania.

Głosowanie : 9 za, 1 przeciw, 2 głosy wstrzymujące się.

Protokół został przyjęty

 

Procedowanie punktu 8 – „przyjęcie protokołu z XXIX sesji RJP”

Głosowanie : 12 za.                                                                                             

Protokół został przyjęty

 

 

Procedowanie punktu 9 – „Informacje Przewodniczącego Zarządu RJP”

Przewodniczący Zarządu Edward Haśnik przedstawił:

  • Spotkanie z wiceprezydentem Katowic p. Bogusławem Sobula w sprawie przejęcia ul. Kolistej
  • Udział we Festiwalu Organizacji Pozarządowych stoisko RJP 17
  • XLVI uroczysta sesja Rady Miasta Katowice odbędzie się w dniu 11 września 2017 r o godzinie 11.00 w Pałacu Goldsteinów przy ulicy Wolności 12a w Katowicach
  • Uroczyste wręczenie aktu przyznania tytułu „ Honorowy Obywatel Miasta Katowice” Pani Jolancie Wadowskiej – Król
  • Przyznano „Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe Nadleśnictwo Katowice tytuł honorowego „Zasłużony dla Miasta Katowice”
  • Przyznano „Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej tytuł honorowego „Zasłużony dla Miasta Katowice”
  • Pomoc przy organizacji „Bier Sąsiada i Podź na Koło”

Radny Miasta Katowice Pan Forajter przekazał informację

  • Pomyśle wykupu gruntów za przysłowiową złotówkę przez mieszkańców a następnie odsprzedaży do Miasta po tej samej cenie, lecz na tą chwilę to wszystko trwa (procedury) także z powodu braku pieniędzy
  • Kolej została dawno temu zobligowana rozporządzeniem ministra spraw wewnętrznych do wycinania drzew wzdłuż torów kolejowych. Aktualnie kolej pozyskała środki na ten cel i wycina drzewa wzdłuż tras kolejowych.
  • Miasto przejęło teren i wycięła drzewa tak, aby stworzyć drogę na dolinę 3 stawów.

Radna Ryś poinformowała

  • Piśmie z Miasta Katowice, z którego jasno wynikało, że wcześniejsze wybory Przewodniczącej RJP zostały przeprowadzone bez naruszenia statutu czy regulaminu. Miasto nie wnosiło uwag do sposobu wyboru Przewodniczącej
  • MDK zwrócił się o możliwości zamieszczania w gablocie RJP swoich ogłoszeń.

Zastępca Przewodniczącego Rady - Berdys zwrócił uwagę żeby plakaty z MDK-u nie przykrywały naszych komunikatów.

Radny Kabaciński stwierdził, że bezpiecznie będzie jak warunki powierzchni stworzą możliwości do wywieszania plakatów z MDK-u nie kolidując przy tym jednocześnie z plakatami z rady.

Radna Ryś prosiła o wspólne działania na rzecz rozwieszania plakatów na Giszowcu. Zaapelowała o uczestnictwo w Ogrodach Deszczowych i organizację dzbanku ciepłej wody.

Przewodniczący Rady - Augustyn i Radny Dmitryszyn, zgłosili chęć przyjścia i pomocy (rozłożenie namiotu)

Głosowanie : 12 za udostępnieniem MDK-owi powierzchni w gablocie do 50% pod warunkiem                       że będą obecni przedstawiciele Rady podczas wieszania plakatów.

Procedowanie punktu 10 – „Informacje Przewodniczącego RJP”

Przewodniczący RJP - Augustyn przedstawił spotkania w których uczestniczył :

- w debacie społecznej Komisariatu V Policji w Katowicach,

- w spotkaniu Rady Społecznej Komendanta Policji w Katowicach,

- w sesji RJP nr 6 Ligota – Panewniki,

- w zespole inicjatyw lokalnych,

- w spotkaniu z Wydziałem Rozwoju i Przedstawicielami RJP na temat przesyłania uchwał drogą elektroniczną,

- w spotkaniu z Przedstawicielami Stowarzyszenia „MOST”,

- w nadzwyczajnych sesjach Rady Miasta Katowice,

- w cyklicznych spotkaniach Przedstawicieli RJP,

- w spotkaniach „Moja dzielnica nie jest mi obojętna”,

- w warsztatach Miasta Idei na terenie Legendii – Śląskie Wesołe Miasteczko i w Dyrekcji Parku Śląskiego,

- na Pikniku Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,

- na uroczystości Pożegnania Szkoły przy ul Karliczka,

- na uroczystej gali w MDK związanej z zakończeniem roku szkolnego w Gimnazjum nr 15,

- w spotkaniu z mieszkańcami ul. Kolistej.

Przewodniczący RJP - Augustyn przedstawił konsultacje, w których uczestniczył:

- Wydziałem Zarządzania Kryzysowego dot. umiejscowienia monitoringu przy Placu Pod Lipami,

- Wydziałem Promocji dot. biuletynu informacyjnego dla Giszowca,

- projektami Budżetu Obywatelskiego opiniując realizację z firmą projektową,

- Wice Prezydentami Miasta Katowice: Bogumiłem Sobula i Waldemarem Bojarun w sprawie projektów do Budżetu Obywatelskiego

- z Naczelnikiem Wydziału Budynków Dróg i Mostów w sprawie zabudowań przy ul. Pod Kasztanami

z konserwatorem zabytków w sprawie realizowanych wniosków z Budżetu Obywatelskiego

Zastępca Przewodniczącego Rady - Berdys zapytał Przewodniczącego, co z tych spotkań wynika dla Giszowca.

Radna Mańdok opuściła miejsce dla gości i wyszła z pomieszczenia gdzie odbywała się sesja o godz.19.30

Radne Kablis oraz Machowska poinformowały, że nie dostały propozycji zmian w statucie Rady Jednostki od Przewodniczącego, który pracuje w zespole roboczym nad tymi zmianami.

Radny Miasta Katowice Pan Forajter przekazał informację, iż prace nad zmianami trwają.

Przewodniczący Rady - Augustyn poinformował, iż aktualnie prace trwają, dokument ma formę roboczą i otrzymają go wszyscy radni gdzie kolorem żółtym będą wyszczególnione wszystkie zmiany.

Radni zaapelowali do Przewodniczącego Rady, żeby przekazał informację, jakie zmiany on wprowadził do statutu oraz przesłał ten dokument roboczy tak szybko jak to będzie możliwe tak, aby wszyscy mogli zapoznać się ze zmianami.

Radny Kabaciński opuścił posiedzenie o 19.40

                                                

Procedowanie punktu 11 – „Informacje byłej Przewodniczącej RJP”

Radna Ryś przedstawiła:

  • Spotkanie z Wiceprezydentem w sprawie Kolistej. W spotkaniu brali udział E.Haśnik i B.Mańdok.
  • Spotkanie w Śląsko Dąbrowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w sprawie oświetlenia na ul.Kolistej
  • Spotkanie z Naczelnikiem Biura Rady Miasta w sprawie prawidłowości ostatnich wyborów Przewodniczącej
  • Spotkanie z Naczelnikiem Wydziału Promocji
  • Spotkanie z Naczelnikiem Rozwoju Miasta K.Stec w sprawie rezerwy celowej, aby podjąć działania na przyszły rok
  • Udział w Festiwalu Organizacji Pozarządowych
  • Udział 21.09.2017 w sesji Rady Miasta
  • Udział w Apelu Harcerskim
  • Spotkanie w MDK-u w sprawie Jarmarku Bożonarodzeniowego

Zastępca Przewodniczącego Rady - Berdys zapytał, co ustalono w sprawie Jarmarku

Radna Ryś poinformowała, iż Jarmark jest organizowany przez MDK, część funduszy przejdzie z inicjatywy lokalnej. Jarmark odbędzie się w dniu 16.12.2017

Przewodniczący Rady poinformował, iż Stowarzyszenie Blok Aktywni Razem wyraziło chęć włączenia się w organizację Jarmarku.

 

Procedowanie punktu 12 – „ Podsumowanie udziału RJP 17 w Festiwalu Organizacji Pozarządowych”

Jako że punkt ten przewijał się we wcześniejszych informacjach Przewodniczącego Zarządu jak również byłej Przewodniczącej Rady, wywiązała się dość krótka dyskusja gdzie radni wymienili opinie na temat samego festiwalu, przygotowania oraz gadżetów jak RADA JP nr 17 wyglądała na tle innych.

Radna Kabelis pokazywała logo RJP Zawodzie, które było noszone przez radnych tej jednostki na Festiwalu Organizacji Pozarządowych. Zaproponowała by stworzyć takie logo także RJP 17.

Zastępca Przewodniczącego Zarządu - Reguła przypomniał, iż kiedyś był ogłoszony konkurs, ale Miasto Katowice wydało opinię, iż nie możemy, jako Rada używać innego Logo niż Miasto Katowice.

 

Procedowanie punktu 13 – Informacje na temat wydarzenia „Bier sąsiada i podź na koło”

Radna Ryś wyraziła swoją opinię na temat wydarzenia:

  • Trasa za długa, miało być 20 km a było 33 km
  • Nie było rolapa RJP 17 (takowego rada nie ma) a był rolap z Stowarzyszenia Blok Aktywni Razem, jako współorganizatora. Radna dopytywała, kto jest organizatorem i co to znaczy współorganizator.

Przewodniczący Zarządu - Haśnik zaproponował zmianę regulaminu jak najszybciej.

Zastępca Przewodniczącego Rady - Berdys także prosił o zmiany jak najszybciej i rozesłać radnym. Prosił także o doprecyzowanie regulaminu.

Radny Dmitryszyn poinformował, iż był na tym wydarzeniu. Bardzo mu się nie podobały słowa przywitania Radnej Ryś. Zasugerował, że jakby wiedział, że baner spotka się z taką krytyką ze strony Radnej Ryś to by nie reklamował RJP, jako radny.

Radny Kabaciński wrócił na obrady – godzina 20.06

Radna Machowska zaproponowała żeby zrobić ten regulamin na wzór wycieczek rowerowych, które są organizowane w naszym regionie.

Przewodniczący Rady – Augustyn, przystał na zmianę regulaminu po wcześniejszym skonsultowaniu zmian z Wydziałem Sportu i Edukacji UM Katowice.

Radny Dmitryszyn zapytał, kto bierze odpowiedzialność za dane osobowe

 

Procedowanie punktu 14 – Komunikaty i wolne wnioski

Radny Rurański zapytał, co z organizacją ruchu przy szkole (pasy miały zostać zmienione)

Przewodniczący Rady Augustyn odpowiedział, że służby prawdopodobnie mają czas do 31.12 i mają zmienić oświetlenie, ale bez progów zwalniających na ulicy.

Radny Rurański zapytał ile kosztuje rolap?

Około 200-300 złotych.

Radny Rurański zaproponował zrzutkę na rolop i zaproponował, aby zrobić projekt takiego rolapa.

Radna Kabelis – nie zgłaszała wniosków.

Radna Lebryk – nie zgłaszała wniosków.

Radna Machowska poinformowała, iż od 10 lat w Mieście organizowany jest tydzień demokracji lokalnej. Zaprosiła radnego Jerzego Forajter na wykład (prowadzenie lekcji) w tym temacie. Zaapelowała także to pozostałych radnych o udział i prowadzenie takiego wykładu.

Radny Berdys – nie zgłaszał wniosków.

Radna Ryś

  • Przeczytała wyniki ankiety na temat „czy kształt, materiał, kolorystyka, gabloty ogrodzeń powinien być objęty regulaminem”

68% zdecydowanie tak, 28% raczej tak, 10 raczej nie, 2% zdecydowanie nie.

W ankiecie pojawił się temat Giszowca. Z ankiety wynikało, że ławki rozmieszczone są losowo i ze złym ustawionym widokiem oraz że plac zabaw przy ulicy Wojciecha nie ma drzew i jest źle ogrodzony

  • W Budżecie Obywatelskim nie są znane dane dotyczące frekwencji
  • Do 6 października można zgłaszać uwagi do Biura Komunikacji Społecznej
  • Spotkanie Giszowiaków będzie płatne 70 zł

Radny Kabaciński – nie zgłaszał wniosków.

Zastepca Przewodniczącego Zarządu - Reguła - nie zgłaszał wniosków.

Radny Dmitryszyn poinformował, iż odbyło się spotkanie dot. reklamy. Firmy chcą zakleić miasto, ale Miasto Katowice nie pozwoli na to i będzie przeciwstawiać się temu procederowi. Radny przeczytał raport z badania ankietowego w sprawie zasad i warunków usytuowania tablic reklamowych w mieście Katowice.

Przewodniczący Zarządu - Haśnik – nie zgłosił wniosków.

Przewodniczący Rady - Augustyn:

  • Zaproponował na 4 października spotkanie Zarządu
  • Zaproponował, aby sugestie mieszkańców były w formie pisemnej
  • Zaproponował usprawnienie i zmianę częstotliwości sesji
  • Zaapelował o budowanie pozytywnych relacji i współpracy z mieszkańcami w ramach społecznego mandatu

Radna Kabelis – zapytała czy w związku z obecną sytuacją daje to do myślenia Przewodniczącemu Rady Augustynowi

Sesja została zamknięta o godzinie 20.41  

 

Protokół sporządził

Robert Reguła

 

Porządek XXVII sesji

Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec

  1. Otwarcie sesji.
  2. Powołanie sekretarza sesji.
  3. Zmiany w porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołów z XXV i XXVI sesji RJP nr 17.
  5. Informacja Przewodniczącego Zarządu JP nr 17 z działań międzysesyjnych.
  6. Informacja Przewodniczącego Rady JP nr 17 z działań międzysesyjnych.
  7. Przedstawienie informacji z wizji lokalnej na trasie Giszowiec – Ośrodek „Bolina”.
  8. Przedstawienie informacji na temat Bier Sąsiada I Podź Lotać.
  9. Przedstawienie informacji na temat Święta Giszowca 2017.
  10. Komunikaty i wolne wnioski.
  11. Zamknięcie sesji


Protokół z XXVII sesji Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec,

która odbyła się przy Pl. Pod Lipami 1,1-3 w dniu 31.05.2017 r. (środa)

 

W sesji brało udział 9 Radnych, na 15 ogółem wybranych w wyborach w dniu 1 marca 2015r. Obrady były prawomocne. Sesja trwała od godziny 18.00 do godz. 20.00.

Ad. 1 Otwarcie sesji

Sesję otworzył Przewodniczący RJP nr 17 Giszowiec Pan Grzegorz Augustyn. Przywitał przybyłych gości i wszystkich obecnych radnych.

Ad. 2 Powołanie sekretarza sesji

Przewodniczący RJP nr 17 Giszowiec zaproponował na Sekretarza sesji Radną Sekretarz Zarządu RJP nr 17 Giszowiec - Barbarę Mańdok. Wobec zgody kandydatki, braku uwag oraz zgłoszeń ze strony radnych Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór Sekretarza sesji. Wybór przyjęto jednogłośnie. Za głosowało 9 radnych.

Ad. 3 Zmiany w porządku obrad

Radna M. Ryś zaproponowała dodanie do porządku obrad dwóch pkt. dot. inicjatyw lokalnych III Giszowiecki Jarmark Bożonarodzeniowy oraz Sąsiedzkie Ostatnie Grillowanie Mieszkańców Adama.

Przystąpiono do głosowania w wyniku, którego jednogłośnie dodano punkt 9a dot. inicjatywy lokalnej III Giszowiecki Jarmark Bożonarodzeniowy. Następnie przystąpiono do głosowania o dodanie punktu 9b do porządku obrad dot. inicjatywy lokalnej Sąsiedzkie Ostatnie Grillowanie Mieszkańców Adama. Jednogłośnie został ten punkt przyjęty.

Przewodniczący Zarządu E. Haśnik poprosił o usunięcie z porządku obrad w pkt 4 przyjęcie protokołu z XXV sesji RJP, gdyż protokół nie jest jeszcze ukończony. Zapewnił, że na kolejnej sesji będzie gotowy do zatwierdzenia.

Przystąpiono do głosowania w wyniku, którego jednogłośnie ten pkt został usunięty.

Ad. 4 Przyjęcie protokołu z XXVI sesji RJP nr 17 Giszowiec

Wobec braku zastrzeżeń został zatwierdzony i przyjęty protokół XXVI sesji RJP17. Za głosowało 8 osób, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

Ad. 5 Informacja Przewodniczącego Zarządu Rady JP nr 17 z działań międzysesyjnych

Przewodniczący odczytał pismo skierowane do RJP17 od Stowarzyszenia MOST oraz przedstawił informacje nt. współpracy organizacji pozarządowych z radami dzielnic i zaprezentował założenia projektu „PoRadzimy”.  Projekt ma na celu wsparcie Rad Dzielnic działających w Katowicach w kontaktach z organizacjami pozarządowymi i innymi ciałami dialogu obywatelskiego. W ramach projektu przewidywane jest i wdrożenie 3 narzędzi dla rad dzielnic, które będą dotyczyć: ustalenia zasad współpracy Rad Dzielnic z instytucjami dialogu obywatelskiego, które pozwolą na zajmowanie wspólnych stanowisk i usprawnią komunikację; wypracowania katalogu działań usprawniających konsultacje planowanych działań na obszarze dzielnic w tym narzędzia do konsultacji, konsultacje zmian statutowych itp.; ułatwienia oceny inicjatywy lokalnej poprzez wypracowanie wzoru formularza opinii jednakowego we wszystkich radach. W ramach projektu przewidziane są m.in. przygotowanie i opracowanie narzędzi na 7 spotkaniach zespołu składającego się z przedstawicieli Rad Dzielnic ( ok.20 os.), organizacje spotkań w każdej z katowickich Rad Dzielnic, organizację dwudniowego warsztatu wyjazdowego dla 40 osób, spotkania radnych dzielnicowych z ciałami dialogu obywatelskiego, możliwość integracji z organizacjami pozarządowymi poprzez udział Rad Dzielnic w Festiwalu Organizacji Pozarządowych, opracowanie i dystrybucje wśród      radnych dzielnicowych publikacji. Projekt ma przyczynić się jak najbardziej do rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Katowicach. Zostały podane kontakty do osób realizujących projekt: koordynator Krzysztof Hołyński tel. 664 143 788 mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., animator Maciej Smykowski tel. 603 327 917, mail com, fanpage Rady Dzielnic Katowice www.facebook.com/rady.dzielnic/

Ad.6 Informacja Przewodniczącego RJP nr 17 z działań międzysesyjnych

Ad.7 Przedstawienie informacji z wizji lokalnej na trasie Giszowiec – Ośrodek „Bolina”.

Przewodniczący Rady przypomniał zebranym o odbytej wizji lokalnej na trasie Giszowiec- Ośrodek „Bolina”, w której wzięli udział radni RJP17 i RJP16. Jesteśmy zgodni, co do ustalenia wspólnych działań, by poprawić stan istniejącej trasy rowerowej. Propozycją było utworzenie tunelu. Radna M. Ryś wypowiedziała się, że jej zdaniem bardziej celowym działaniem byłoby utwardzenie ścieżki rowerowej. Radny J. Forajter zwrócił uwagę, że ten temat jest rozpatrywany od wielu lat i nadal jest aktualny.

Ustalono, iż Zarząd RJP17 podejmie działania, skonsultuje i uzyska opinie m.in. oficera rowerowego z wydziału Polityki Rowerowej Miasta Katowice i Lasów Państwowych.

Ad.8 Przedstawienie informacji na temat Bier Sąsiada I Podź Lotać.

Przewodniczący przedstawił informacje nt. odbywającego się co tydzień biegów dla mieszkańców Giszowca. Bierze w nich udział od 20 do 30 osób. Finałowe spotkanie odbędzie się w Parku pod Lipami 4 czerwca o godz. 16.00. Podczas tej inicjatywy zbierane są datki na OREW.

Ad.9 Przedstawienie informacji na temat Święta Giszowca 2017

Przewodniczący poinformował o otrzymanej kwocie 10 tyś zł przyznanej na nasz wniosek RJP17 na rzecz 2- dniowej imprezy „Święto Giszowca”

Ad. 9a Rozpatrzenie projektu uchwał w sprawie inicjatyw lokalnych

Radna M. Ryś – Przewodnicząca zespołu ds. inicjatyw lokalnych przedstawiła inicjatywy, które wpłynęły do RJP nr 17 Giszowiec.

Głos zabrał Radny Rady Miasta J. Forajter, który poinformował, iż po rozmowie z Prezydentem Miasta Katowice zapadła decyzja, że głównym organizatorem III Jarmarku Bożonarodzeniowego w Giszowcu będzie Dom Kultury Filia nr2 Szopienice- Giszowiec i miasto przeznaczyło na ten cel środki finansowe. Do tego przedsięwzięcia mogą przyłączyć się inne podmioty, które są zainteresowane współpracą.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie inicjatywy lokalnej III GISZOWIECKI JARMARK BOŻONARODZENIOWY

Przystąpiono do głosowania nad uchwałą.
UCHWAŁA nr 88 /2017 /w załączeniu/ w sprawie inicjatywy lokalnej III GISZOWIECKI JARMARK BOŻONARODZENIOWY

Za głosowało 9 radnych.  

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

W tym momencie dołączyła do grona radnych, o godz. 19.20 radna K. Lebryk

Przystąpiono do głosowania nad kolejną uchwałą.
UCHWAŁA nr 89/2017 /w załączeniu/ w sprawie inicjatywy lokalnej „Sąsiedzkie ostatnie grillowanie mieszkańców Adama”

Za głosowało 10 radnych.  

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Ad.10 Komunikaty i wolne wnioski

Radna B. Mańdok zaprosiła na imprezę lokalną z okazji Dnia Dziecka „ Bajtle na pokład” 1 czerwca od godz. 9.00 do 20.00 w MDK oraz na IV Piknik Parafialny u św. Barbary w Giszowcu dn. 3 czerwca od godz. 14.00 do 21.00. Zaproponowała również radnej K. Lebryk, by włączyła się do pomocy w pracach RJP 17 poprzez udostępnianie materiałów sesyjnych na stronie internetowej. Radna Lebryk wyraziła zgodę.

Radna U. Machowska zadała pytanie do Radnego Miasta Katowice J. Forajtera co będzie z infrastrukturą sportową , która znajduje się przy wygaszającym Gimnazjum nr15. Odpowiedź Pana Radnego brzmiała ,iż wg niego sprzęt sportowy i boiska powinny być przejęte przez Dyrekcję SP51 , a boisko musi być ogólnodostępne dla wszystkich mieszkańców Giszowca.

Radna M. Ryś zapytała, co z terenem wyciętego lasu przy wieży ciśnień i jakie są plany? Radny J. Forajter zabrał głos i odpowiedział, że właścicielem tego terenu jest pan Legierski, a jakie są plany inwestycji na tym terenie jeszcze dokładnie nie wiadomo. Zapewnił, że Urząd Miasta się temu przygląda i na razie zostało wszczęte postępowanie w sprawie wycinki drzew, również na terenach miejskich.

 

Gość p. Król zaprosił radnych na I Piknik Sąsiadów 10 czerwca 2017 przy ul. Wojciecha, połączony z oficjalnym otwarciem Skweru im. Ewalda Gawlika

Przewodniczący przedstawił plan najbliższych imprez :

10 czerwca „Industriada”

17 czerwca Festyn „Powitanie Lata”

6 czerwca Debata społeczna –V Komisariat Policji

7 czerwca „Przystanek Giszowiec” spotkanie z autorką książki „ Giszowieckie lasy” Otylią Lorek

24 czerwca Piknik Rodzinny „Żyjmy zdrowo”i „ Wakacyjna przygoda”

16 czerwca szkolenie dla Rad w UM Katowice „ Przesyłanie drogą elektroniczną uchwał RJP”

Ad.11 Zamknięcie sesji

Po wyczerpaniu procedowania punktów sesji Przewodniczący Rady zamknął XXVII sesję RJP nr 17 Giszowiec.

                                                                                                                     Protokół sporządziła

                                                                                                                     Sekretarz Zarządu RJP 17

                                                                                                                                     Barbara Mańdok

Porządek XXIX sesji Rady Jednostki Pomocniczej nr 17
Giszowiec


1. Otwarcie sesji.
2. Powołanie sekretarza sesji.
3. Zmiany w porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z XXVIII sesji RJP nr 17 Giszowiec.
5. Informacja Przewodniczącego Zarządu JP nr 17 z działań międzysesyjnych.
6. Informacja Przewodniczącego Rady JP nr 17 z działań międzysesyjnych.
7. Informacje dotyczące wniosków złożonych do budżetu obywatelskiego na rok 2018.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie propozycji do Budżetu Miasta na rok 2018.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie pisma popierającego wniosek mieszkańców o przejęcie przez miasto Katowice nieruchomości drogowej położonej przy ulicy Kolistej wraz z naprawą jej nawierzchni.
10. Komunikaty i wolne wnioski
11. Zamknięcie sesji

 


 

Protokół z XXIX sesji Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec,

która odbyła się przy Pl. Pod Lipami 1,1-3 w dniu 06.09.2017 r. (środa)


W sesji brało udział 11 Radnych, na 15 ogółem wybranych w wyborach w dniu 1 marca 2015 r. Obrady były prawomocne. Sesja trwała od godziny 18.00 do godz. 21.30. Na sesji był obecny Pan Jerzy Forajter Przewodniczący Rady Miasta Katowice oraz Państwo Król - mieszkańcy dzielnicy.

Ad. 1 Otwarcie sesji

Sesję otworzyła Przewodnicząca RJP nr 17 Giszowiec Pani Maria Ryś. Przywitała przybyłych gości, mieszkańców oraz obecnych radnych.

Ad. 2 Powołanie sekretarza sesji

W związku z nieobecnością Sekretarza, Przewodnicząca RJP nr 17 Giszowiec zaproponowała na sekretarza sesji Radną Katarzynę Lebryk. Wobec zgody kandydatki, braku uwag oraz zgłoszeń
ze strony radnych Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wybór sekretarza sesji. Wybór przyjęto jednogłośnie. Za głosowało 10 radnych.

Ad. 3 Zmiany w porządku obrad

Radni zasygnalizowali uwagi do protokołu z XXVIII sesji. Zaproponowano zdjęcie punktu czwartego „Przyjęcie protokołu z XXVIII sesji RJP nr 17 Giszowiec” z porządku obrad. Podjęto decyzję o zgłoszeniu uwag we wolnych wnioskach oraz przełożenie przyjęcia w/w protokołu na następnej sesji. 18.20 – Przybycie Radnej Pani Barbary Mańdok. Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zdjęcie z porządku obrad punktu czwartego - „Przyjęcie protokołu z XXVIII sesji RJP nr 17 Giszowiec”.

Głosowało 11 Radnych

Za 9
Przeciw 1
Wstrzymało się 1

 

Ad. 4 Przyjęcie protokołu z XXVIII sesji RJP nr 17 Giszowiec – zdjęty z porządku obrad

Ad. 5 Informacja Przewodniczącego Zarządu RJP nr 17 z działań międzysesyjnych.

Przewodniczący Zarządu RJP nr 17 przedstawił działania, które miały miejsce między sesjami.

  • Udział w uroczystymy zakończeniu roku szkolnego klas 3 Gimnazjium nr 15.
  • Udział w spotkaniu przedstawicieli Rad Jednostek Pomocniczych w sprawie przyjęcia zmian w statucie RJP.
  • Na zaproszenie mieszkańców ul. Kolistej 5, uczestniczył w spotkaniu dotyczącym propozycji przejęcia przez miasto dróg na ul. Kolistej.
  • Rozmawiał z naczelnikiem Wydziału Promocji w sprawie działan dotyczących Jarmarku Bożonarodzeniowego.
  • Rozmawiał z Panią Agnieszką Lis z Wydziału Polityki Społecznej, rozmowa dotyczyła Festiwalu Organizacji Pozarządowych.
  • Złożył wniosek Radnej Urszuli Machowskiej dotyczący sposobu wykorzystania boisk istniejących przy Gimnazjium nr 15.

 Ad. 6 Informacja Przewodniczącego Rady JP nr 17 z działań międzysesyjnych.

Przewodnicząca Rady poprosiła Radnego Grzegorza Augustyna o przedstawienie działań między sesyjnych (działań między sesją XXVII a XXVIII), gdyż był to czas w którym pełnił on funkcję Przewodniczącego RJP 17. Radny Augustyn poprosił o możliwość przedstawienia w/w działań na następnej sesji, gdyż sugerując się, iż sesja XXIX jest sesją nadzwyczajną nie przypuszczał,
iż będzie proszony o zabranie głosu i nie czuje się dostatecznie przygotowany, by przedstawić żądane informacje. Prośba Radnego Augustyna została przyjęta.

Ad. 7 Informacje dotyczące wniosków złożonych do budżetu obywatelskiego na rok 2018

Przewodnicząca Rady Maria Ryś przedstawiła wnioski złożone do budżetu obywatelskiego na rok 2018 przez mieszkańców Giszowca (zał. nr 4). Celem zapoznania się z wnioskami złożonymi przez mieszkańców było uniknięcie zdublowania się z wnioskami złożonymi przez Radę Jednostki Pomocniczej nr 17.

Uwagi do poszczególnych wniosków mieszkańców:

Wniosek L/11/17/2017 Jarmark Świąteczny na Giszowcu
Dwudniowy Jarmark Świąteczny, który odbędzie się w grudniu 2018 roku
Wniosek złożony przez Joannę Król

Radny Grzegorz Augustyn, korzystając z okazji, iż Pani Joanna była obecna na sesji, zwrócił się
z zapytaniem do Wnioskodawczyni o organizatorów owej imprezy. Pani Joanna oraz jej mąż Pan Sebastian, który również w sesji uczestniczył, odpowiedzieli, iż ich rola sprowadza się tu jedynie do złożenia wniosku o dofinansowanie Jarmarku. Bardzo by chcieli, by Jarmark Świąteczny na Giszowcu odbywał się cyklicznie na wzór Jarmarku na Nikiszowcu. Organizację zostawiają
w rękach Domu Kultury i Rady Jednostki Pomocniczej nr 17.

Przewodnicząca Rady Pani Maria Ryś poinformowała zebranych, iż rozmawiała z Panią Dyrektor Domu Kultury, która stanowczo oznajmiła, iż nie wyobraża sobie Jarmarku Świątecznego bez współpracy ze strony RJP nr 17, która przecież jest pomysłodawcą owego przedsięwzięcia.

Radny Grzegorz Augustyn oznajmił, iż Blok Aktywni Razem podjął próbę kontunuowania Jarmarku Świątecznego w 2016 roku, jednak brak finansów uniemożliwił dalsze działania. Jednakże Stowarzyszenia chętnie wesprze tę inicjatywę.

Ad. 8 Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie propozycji do Budżetu Miasta na rok 2018

Przewodnicząca Rady Maria Ryś przedstawiła propozycje wniosków złożonych przez Radnych RJP nr 17 do Budżetu Miasta na rok 2018 (zał. nr 5).

Uwagi do poszczególnych wniosków:

Wniosek nr 1
Sugestia Pana Jerzego Forajtera, by z wniosku usunąć ulicę Kolistą.

Wniosek nr 3
Radny Jerzy Frajter zasugerował, by odrębnie złożyć wniosek dotyczący Święta Giszowca
i Jarmarku Bożonarodzeniowego.

Wniosek nr 4
Wniosek zgłoszony do budżetu obywatelskiego przez Radnego Grzegorza Augustyna – L/18/17/2017. Wobec pytań Radnych, Radny Augustyn poinformował, iż konserwator zabytków wyraził zgodę na nowe alejki.

Radny Jerzy Forajter zasugerował, by wniosek nr 3 został rozbity na dwa punkty.

Wniosek nr 5
Radny Forajter zauważył, iż analogiczny wniosek był złożony w roku ubiegłym, niestety brak środków uniemożliwił jego realizację.

Wniosek nr 6  
Wniosek złożony przez Radnego Grzegorza Augustyna. Radny podkreślił, iż wniosek ten był już składany wspólnie wraz z RJP nr 16 Janów-Nikiszowiec do Budżetu Obywatelskiego. Problem ścieżki rowerowo-spacerowej na Bolinę był już poruszany na wcześniejszych sesjach. Odbyła się także sesja w terenie wraz z Radnymi z RJP nr 16 Janów-Nikiszowiec, podczas której Radni mogli zaobserwować zaistniały problem. Poruszanie się obecną ścieżką jest utrudnione, a po deszczu wręcz niemożliwe.

Radny Jerzy Forajter zaproponował, by obecną ścieżkę na Bolinę podać z ramienia Rady jako wniosek remontowy.

Wniosek nr 8
Radny Jerzy Forajter zwrócił uwagę, iż to szkoła powinna wystąpić z wnioskiem. My jako RJP nr 17 możemy ten wniosek poprzeć. Radni zobowiązali Przewodniczącego Zarządu, by poinformował Dyrektora szkoły, iż RJP nr 17 poprze wniosek jeśli takowy zostanie złożony przez szkołę.

Wniosek nr 9
Wnioskodawca Radny Grzegorz Augustyn zapytany przez Przewodniczącego Jerzego Forajtera o uzasadnienie stałego przyłącza energetycznego na Placu Pod Lipami wytłumaczył, iż służyć ma ono podczas imprez okolicznościowych na naszym osiedlu. Przewodniczący Jerzy Forajter zasugerował, by ująć uzasadnienie we wniosku.

Po przedstawieniu wszystkich zaproponowanych przez Radnych JP nr 17 wniosków, Przewodnicząca Rady poprosiła Radnego Jerzego Forajtera o przedstawienie wniosków, które składa do Budżetu obywatelskiego?

Pan Radny Forajter wspomniał o remoncie ulicy Kosmicznej 40, 33. Niestety ustawa antysmogowa spowodowała odłożenie remontu. Środki zostały przeznaczone na uciepłowienie ul. Kosmicznej, Sputników, Pod Kasztanami. W II połowie września ma odbyć się spotkanie na którym przedstawione zostaną koszty. Pan Radny nadmienił także
o remoncie elewacji przedszkola nr 64, oraz o niespełnionym wniosku dotyczącym budowy basenu na Giszowcu. Zaznaczył także, iż przychyli się do większości wniosków złożonych przez RJP nr 17.

Rozpoczęto głosowanie nad poszczególnymi wnioskami zaproponowanymi przez Radnych Jednostki Pomocniczej nr 17.

 

Wniosek nr 1

Uporządkowanie terenu przy ul. Adama wzdłuż posesji przy numerach 12, 12a, 12b,
a terenem wspólnoty przy ul. Adama 14-32, z możliwością parkowania samochodów osobowych. Realizacja przedmiotowego zadania zwiększy ilość potrzebnych miejsc postojowych oraz poprawi bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców.

Głosowało 11 Radnych
Za 10
Przeciw 0
Wstrzymało się 1

Wniosek nr 2

Wymiana istniejących słupów oświetleniowych przy ulicy Wojciecha i Adama na innowacyjne, energooszczędne. Obecny zły stan techniczny słupów zagraża bezpieczeństwu mieszkańców.

Głosowało 11 Radnych
Za 11
Przeciw 0
Wstrzymało się 0

Wniosek nr 3

Likwidacja barier architektonicznych w Parku Giszowieckim, gdzie zbyt wysokie krawężniki ograniczają dostęp osobom z niepełnosprawnościami oraz nieporuszającym się samodzielnie do najważniejszego miejsca rekreacji, spotkań oraz wydarzeń kulturalnych organizowanych dla mieszkańców przez Miejski Domu Kultury Szopienice- Giszowiec.

Głosowało 11 Radnych
Za 11
Przeciw 0
Wstrzymało się 0

Wniosek nr 4

Utworzenie nowych alejek na terenie Parku Giszowieckiego poprzez utwardzenie ścieżek wydeptanych przez ludzi. Zachodzi potrzeba stworzenia naturalnego ciągu pieszego. Rozwiązanie poprawi komfort przemieszczających się ludzi, spowoduje, że nie będą rozdeptywane trawniki oraz poprawi estetykę parku, jako wizytówki dzielnicy.

Głosowało 11 Radnych
Za 11
Przeciw 0
Wstrzymało się 0

Wniosek nr 5

Przeznaczenie kwoty 60.000 tys. złotych na organizację Święta Giszowca. Celem zachowania tradycji i cykliczności corocznej imprezy. Najważniejsze wydarzenie naszej dzielnicy, które przy zapewnieniu ciekawego programu artystycznego przyciąga największą ilość uczestników i stanowi doskonałą okazję do integracji społeczności lokalnej.


Głosowało 11 Radnych
Za 10
Przeciw 0
Wstrzymało się 1

Wniosek nr 6

Zabezpieczenie kwoty 25.000 tyś. złotych na organizację IV Jarmarku Bożonarodzeniowego. Celem zachowania tradycji i cykliczności corocznej imprezy plenerowej, która wprowadza w nastrój zbliżających się świąt, promuje dzielnicę i lokalnych rękodzielników, a także integruje mieszkańców, tworząc klimat do spotkań.

Głosowało 11 Radnych
Za 10
Przeciw 0
Wstrzymało się 1

Wniosek nr 7

Opracowanie ścieżki edukacyjnej i oznakowanie tablicami informacyjnymi charakterystycznych historycznych miejsc na Giszowcu. Realizacja zadania pozwoli zwiedzającym odnaleźć najciekawsze miejsca i zagłębić się w unikatową wartość zabytkowej dzielnicy.

Głosowało 11 Radnych
Za 11
Przeciw 0
Wstrzymało się 0

Wniosek nr 8

Utworzenie tunelu pod nasypem kolejowym wraz z infrastrukturą drogową łączącą
ul. Mysłowicką z Leśnego Potoku z uwzględnieniem ścieżki rowerowo – spacerowej.

Głosowało 11 Radnych
Za 10
Przeciw 0
Wstrzymało się 1

 

Wniosek nr 9

Poszerzenie asfaltowego odcinka trasy spacerowo- rowerowej, rozpoczynając od wylotu
z tunelu pod ul. Pszczyńską w kierunku stawu Barbara z uwzględnieniem rozmieszczenia małej architektury.

Głosowało 11 Radnych
Za 11
Przeciw 0
Wstrzymało się 0

 

Wniosek nr 10

Utworzenie stałego przyłącza energetycznego na Placu Pod Lipami w okolicach lokali sklepowych o napięciu 40kW. Przedmiotowe zadanie zabezpieczy organizację imprez plenerowych w energię elektryczną. Wypożyczenie agregatów prądotwórczych generuje bardzo duże koszty, które często są nie do udźwignięcia dla organizatora.

Głosowało 11 Radnych
Za 11
Przeciw 0
Wstrzymało się 0

Po głosowaniu nad wnioskami, odbyło się głosowanie nad uchwałą nr 92 w sprawie propozycji do budżetu miasta Katowice na 2018 rok (zał. nr 6)

Głosowało 11 Radnych
Za 11
Przeciw 0
Wstrzymało się 0

Ad. 9   Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie pisma popierającego wniosek mieszkańców o przyjęcie przez miasto Katowice nieruchomości drogowej położonej przy ulicy Kolistej wraz z naprawą jej nawierzchni.

Przewodniczący Zarządu sporządził pismo popierające wniosek mieszkańców ul. Kolistej, które odczytała Radna Barbara Mańdok. Radni zasugerowali, by zawrzeć w piśmie problem braku drogi ewakuacyjnej. Radny Grzegorz Augustyn zwrócił uwagę, iż istnieje droga asfaltowa biegnąca od ul. Szopienickiej wzdłuż ogródków, aż do torowiska przy ul. Kolistej. Modernizacja torowiska sprawiłaby, iż ul. Kolista miałaby drogę ewakuacyjną. Radny Jerzy Forajter poinformował, iż w piątek o godz. 14.30 ma się odbyć spotkanie dotyczące ul. Kolistej, na którym można poruszyć w/w temat.

Radni głosowali nad uchwałą nr 93 w sprawie pisma popierającego przejęcie przez miasto Katowice nieruchomości drogowej położonej przy ulicy Kolistej wraz z naprawą jej nawierzchni. (zał. nr 8)

Głosowało 11 Radnych
Za 11
Przeciw 0
Wstrzymało się 0

Ad. 10 Komunikaty i wolne wnioski

Komunikaty Przewodniczącej RJP nr 17 Pani Mari Ryś:

- Informacja o zbliżającym się Sprzątaniu Świata 15-17 września 2017 r., w których szkoły na naszym osiedlu będą brały udział. My jako Rada, będziemy starali się włączyć w sprzątanie naszego osiedla podczas „Dnia Ziemi” w kwietniu w przyszłym roku. – odpowiedz na zapytanie na poprzedniej sesji Radnego Zygmunta Rurańskiego.

- Zobowiązanie Zarządu do wystosowania pisma dotyczącego poparcia działań w sprawie oświetlenia drogi na Janinę.

- Zobowiązanie Zarządu do wystosowania pisma dotyczącego konieczności przycinki drzew przy przystanku na ul. Pszczyńskiej.

- Przewodnicząca Rady wspomniała także o wniosku Radnej Katarzyny Lebryk, dotyczącym ‘krótszej’ ścieżki rowerowej na Doliną Trzech Stawów. Utworzenie takiej ścieżki umożliwiłoby mieszkańcom Giszowca poruszanie się do pracy na rowerami, dojazd do centrum Katowic trwałby nie więcej niż 40 minut. Obecne ścieżki rowerowe przez Nikiszowiec czy Janinę są znacznie dłuższe, co zniechęca do dojeżdżania pracy na rowerze.

- Przewodnicząca przypomniała o dyżurach Radnych, informując jednocześnie o braku zmian w ustalonym grafiku

- Informacja na temat imprez w MDK

  • 14 września 2017 o godz. 18.00 kolejne spotkanie z cyklu „Giszowiec na krańcach świata” – gość Mieczysław Bieniek
  • 20 września 2017 r. godz. 17.00 wykład z cyklu „Przystanek Giszowiec” - gość Małgorzatę Ryś
  • 24 września 2017 r. o godz. 17.30 koncert Sylwia Przybysz „Tylko raz” Tour
  • 22 września 2017 o godz. 16.00 Koncert Operetkowy

Wnioski Radnych:

Radny Zygmunt Rurański zgłosił wniosek o konieczność większej ilości ławek na Giszowcu. Przewodnicząca Rady poprosiła Radnego Rurańskiego o współpracę z Radnym Kazimierzem Dmitryszynem, który był autorem wcześniejszego wniosku „ławki Giszowca”. Radni po wizji lokalnej osiedla, poproszeni są o złożenie informacji Przewodniczącemu Zarządu.

Radny Grzegorz Augustyn zgłosił problem oświetlenia gabloty Rady JP nr 17. Gablota jest nie oświetlona. Radny Jerzy Forajter zasugerował, aby poczekać na usunięcie awarii oświetlenia latarni znajdujących się w pobliży gabloty, po usunięciu awarii wystąpić
z wnioskiem o przyłączenie gabloty do zasilania pochodzącego z owych pobliskich latarni.

Przewodniczący Zarządu przedstawił pismo, które wpłynęło od Radnej Urszuli Machowskiej z prośbą o skierowanie w formie uchwały pisma, do Prezydenta Miasta Katowice, dotyczącego przyszłości budynku i boisk przy Karliczka 15, dawnej siedziby Gimnazjum nr 15. (zał. nr 9)

Radni głosowali nad uchwałą nr 94 w sprawie rozpatrzenia pisma dotyczącego korzystania
z boiska przy ul. Karliczka 15 (dawnej siedziby Gimnazjum nr 15), przedstawienia planów wykorzystania budynku w przyszłości , a także wyjaśnienie czy         oferta najmu, sprzedaży nieruchomości była podana do publicznej wiadomości. (zał. nr 10)

Głosowało 11 Radnych
Za 10
Przeciw 0
Wstrzymało się 1

Radny Forajter zabrał głos w sprawie szkoły 54. Radny poinformował, iż według otrzymanych informacji boiska znajdujące się przy szkole 52 będą ogólnodostępne. Wyraził też swoje zadowolenie z działań edukacyjnych, które nadal będą miały miejsce w budynku byłego gimnazjum za sprawą szkoły katolickiej, która teraz tam będzie się zajmować.

Radny Robert Reguła wniósł zastrzeżenia do protokołu z poprzedniej sesji. Zwrócił uwagę,
iż w protokole brak informacji takich jak:

- Radna Maria Kabelis zaproponowała kandydaturę Radnej Marii Ryś na Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17. Radna Maria Ryś wyraziła zgodę.

- Radny Robert Reguła zaproponował Radnego Zygmunta Rurańskiego na Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17. Radny Zygmunt Rurański odmówił ze względów zdrowotnych.

- Radny Robert Reguła zaproponował Radną Katarzynę Lebryk na Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17. Radna Katarzyna Lebryk odmówiła ze względów zawodowych.

- Podziękowań Radnego Jerzego Forajtera dla Radnego Grzegorza Augustyna, za pełnienie funkcji Przewodniczącego Rady Jednostki Pomocniczej nr 17, docenienie wszystkich dotychczasowych przedsięwzięć. Podziękowania złożyła też Radna Urszula Machowska do których przyłączyli się pozostali Rani wnioskujący o odwołanie Radnego Augustyna z funkcji Przewodniczącego.

Radny Wiesław Berdys wyraził swoje niezadowolenie ze sposobu odwołania Radnego Augustyna z funkcji Przewodniczącego. Poprosił o przedstawienie zarzutów, powodów odwołania Radnego Augustyna. Przewodnicząca Maria Ryś poinformowała, iż według Statutu Radni nie mają obowiązku podawania przyczyn odwołania przewodniczącego. Radni, którzy podpisali wniosek o odwołanie przewodniczącego, wstrzymali się od wyjaśnień.

Radny Zygmunt Rurański zwrócił się z prośbą do Przewodniczącej o uzyskanie informacji czy uzasadnienie odwołania przewodniczącego z pełnionej funkcji może znajdować się w protokole.

Radny Wiesław Berdys zwrócił się z prośbą do Przewodniczącej o uzyskanie jak powinien wyglądać protokół z sesji rady

Niezadowolenie wobec sposobu odwołania Radnego Augustyna wyraził również Radny Kabaciński. Zasugerował, iż Radni byli przygotowani do złożenia wniosku, odwołania. Zwrócił, iż na sesji nie byli obecni wszyscy Radni.

Radny Augustyn zwrócił uwagę, iż w protokole z XXVIII sesji brak :

- zapisu o tym, iż zaproponował przesunięcie wniosku o odwołanie przewodniczącego na następną sesję,

- zapisu o zgłoszonych przez niego uwagach dotyczących braku logotypu RJP nr 17 na plakatach promujących Święto Giszowca 2017 r. Radny Augustyn zwrócił uwagę,
iż analogiczna sytuacja powtórzyła się w ubiegłym roku, co nie powinno mieć miejsca, gdyż na wniosek RJP nr 17 została pozyskana część środków na organizację w/w wydarzenia.

Radni podjęli dyskusję na temat cyklicznego wydarzenia „Bier sąsiada i poć na koło”. Ustalono:
rozpoczęcie: 17.09.2017 r.
godzina: 15.00
dystans: 20 km

Przewodnicząca Rady Pani Maria Ryś zwróciła się z prośbą do Radnego Grzegorza Augustyna o organizację i prowadzenie tego wydarzenia, gdyż prowadził on wcześniejsze cykle i posiada doświadczenie. Rady Augustyn wyraził zgodę. Zobowiązał się również do wykonania plakatu wydarzenia.

Godzina 20.50 Radny Eugeniusz Kabaciński opuścił obrady sesji.

Radny Zygmunt Rurański zwrócił się z zapytaniem czy spośród Radnych zostanie wybrany pełnomocnik do spraw kontaktu z innymi Radami. Zagadnienie do przemyślenia.

Radny Zygmunt Rurański poinformował również o kolejnym zjeździe Giszowioków, któ®e odbędzie się dnia 28.10.2017 r. Przewodniczący Zarządu Radny Edward Haśnik doprecyzował, iż w tym roku owo wydarzenie nosi nazwę „Biesiada Giszowioków”, mogą
w nim uczestniczyć nie tylko rodowici Giszowianie, ale także osoby zamieszkujące
tę dzielnicę, koszt uczestnictwa w tym wydarzeniu wynosi 70 zł.

Godzina 21.00 Radny Wiesław Berdys opuścił obrady sesji.

Prośba od Państwa Król, mieszkańców uczestniczących w sesji, o poparcie odrębną uchwałą wykonania popiersia Gawlika na nowo powstałym na osiedlu skwerze Gawlika. Zadecydowano, iż uchwała będzie przegłosowana na następnej sesji.

Przewodniczący Zarządu Edward Haśnik przedstawił informację na temat zbliżającego się Festiwal Organizacji Pozarządowych, w którym nasza Rada będzie brała udział. Festiwal będzie miał miejsce 09.09.2017 r., rozpoczęcie o godz. 10.30. Zamówione zostały balony na których widnieje nazwa Rady Jednostki Pomocniczej nr 17. Do rozdysponowania jest kwota 200 zł na słodycze i inne gadżety promocyjne. W celu zaprezentowania naszej Rady będą wywołane zdjęcia z wydarzeń, które organizowaliśmy bądź współorganizowaliśmy. Do obsługi naszego stoiska zgłosili się Radni: Maria Kabelis, Maria Ryś, Edward Haśnik.

Ad. 11 Zamknięcie sesji.

Po wyczerpaniu procedowania punktów sesji Przewodnicząca Rady zamknął XXIX sesję RJP nr 17 Giszowiec.

                                                                                                      Protokół sporządziła

Radna JP nr 17

                                                                                                         Katarzyna Lebryk