katowice dla odmiany150          RD17 Logo ml 800

A A A

   

Protokół

z XIII sesji Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec,
która odbyła on-line za pomocą komunikatora Skype
w dniu 24 lutego 2021 roku

Sesja odbyła się w trybie on-line z udziałem 11 Radnych, na 15 ogółem wybranychw wyborach w dniu 14 kwietnia 2019 r. Obrady były prawomocne. Sesja trwała od godz. 18:11 do godz. 21:1

 

 1. Otwarcie sesji.

 

      Sesje otworzyła Przewodnicząca Rady Jednostki Pomocniczej nr 17 Giszowiec Pani Urszula Machowska, która przywitała biorących udział w sesji Radnych RJP 17 oraz gości.

 

         2. Wybór sekretarza sesji.

 

     Przewodnicząca RJP 17 Giszowiec zaproponowała na sekretarza XIII sesji Sekretarza Zarządu RJP 17 Panią Katarzynę Lebryk. Wobec zgody kandydatki, braku innych zgłoszeń i uwag ze strony Radnych, Przewodnicząca RJP 17 poddała pod głosowanie wybór sekretarza sesji. Wybór przyjęto jednogłośnie 10 głosami „za”.

Do sesji dołączyła Radna RJP nr 17 Pani Beata Walczyńska.

 

 3. Przyjęcie protokołu z XII sesji RJP 17.

 

      Wszyscy Radni otrzymali e-mailowo w terminie wcześniejszym protokół z sesji XII z naniesionymi, zgłoszonymi przez Radnych, poprawkami. Protokół z poprawkami został omówiony następnie poddany pod głosowanie w proponowanej formie. Protokół przyjęto większością głosów 10 głosami „za”, jedna osoba wstrzymała się od głosu.

 

        4. Zmiany w porządku obrad.

 

Przewodnicząca RJP 17 Pani Urszula Machowska odczytała porządek sesji. Poinformowała, iż w dniu dzisiejszym otrzymała wnioski od Radnego RJP nr 17 Pana Grzegorza Augustyna. Zaproponowała wprowadzenie dodatkowego punktu do dzisiejszego porządku obrad dotyczącego oświetlenia, bądź zorganizowanie dodatkowej marcowej sesji na, której byłyby omówione wnioski zgłoszone przez Radnego.

Przewodnicząca RJP nr 17 poprosiła wnioskodawcę o zabranie w tej kwestii głosu. Radny RJP nr 17 Pan Grzegorz Augustyn wyraził zgodę na wycofanie wniosków z dzisiejszej sesji oraz zorganizowanie dodatkowej sesji w marcu.

W związku z przesłanymi przez Radnego RJP nr 17 Pana Grzegorza Augustyna (prócz wniosków) projektami uchwał, Przewodnicząca RJP nr 17 poinformowała, iż sporządzanie uchwał należy do zadań Zarządu RJP, nie jest to zadaniem radnych.

Pozostali Radni nie zgłosili zmian do porządku obrad.

 

5. Informacja o działaniach Przewodniczącej RJP 17 w okresie międzysesyjnym.

 

Działania Przewodniczącej RJP nr 17 między XII sesją a XIII sesją:

  • 21.01.21 r., 17.02.21 r., 23.02.21 r. – rozmowa z p. Romualdem Pękalskim – prezesem ,,Stowarzyszenia Giszowiec w sprawie obiektu specjalnego / schronu / przy ul. Pszczyńskiej 20
  • 2.02.21 r. – udział w spotkaniu z przedstawicielami Śląsko-Dąbrowskiej Spółki Mieszkaniowej na temat montażu pojemników półpodziemnych
  • 4.02.21 r. – rozmowa telefoniczna z przedstawicielką stowarzyszenia ,,Mieszkańcy dla Katowic” w sprawie inicjatywy ,,Zielony Stół”
  • 13.02.21 r. – udział w spotkaniu / on - line / zorganizowanym przez Śląski Ruch Klimatyczny na temat zmian klimatu
  • 19.02.21 r. – rozmowa z p. Antonim Długim prowadzącym Grupę Janowską w sprawie odnowienia wózków węglowych
  • 20.02.21 r. – korespondencja z biurem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie formalnych wymogów dotyczących złożenia wniosku w sprawie wpisu do ewidencji zabytków    

6. Informacja o działaniach Przewodniczacej Zarządu RJP nr 17 w okresie miedzysesyjnym.

       Działania Przewodniczącej Zarządu RJP 17 Pani Maria Ryś między XII sesją a XIII sesją:

02.02.2021 r. -  udział wspólnie z Przewodniczącą Rady w spotkaniu w ŚDSM Administracja Staszic.
09.02.2021r. - wizja lokalna w terenie z przedstawicielem Zakładu Zieleni Miejskiej oraz projektantem w sprawie rewitalizacji ogrodzenia w Parku Giszowieckim.
09.02.2021r. - wizja lokalna w terenie z Panią Beatą Walczyńską w sprawie budowy miejsc parkingowych przy ulicy Mysłowickiej.
11.02.2021r. - rozwiezienie budek lęgowych do giszowieckich przedszkoli wspólnie z Panią Beatą Walczyńską
13.02.2021r. - udział w spotkaniu edukacyjnym Śląskiego Ruchu Klimatycznego.
16.02.2021r – spotkanie z Przewodniczącą Rady oraz Wiceprzewodniczącą Zarządu w siedzibie Rady w celu udostępnienia dokumentacji Radnemu RJP nr 17 Panu Grzegorzowi Augustynowi.
 
 7. Propozycje rozdysponowania rezerwy celowej. Podjecie uchwały.
 

Głos zabrała Przewodnicząca RJP nr 17. Przedstawiła informacje, które uzyskała po rozeznaniu przedstawionych na poprzedniej sesji propozycji rozdysponowania rezerwy celowej.

  • Sprawa doświetlenia gabloty - Zakład Zieleni miejskiej nie wykonuje takich prac.
  • Boki do namiotów. Radny RJP nr 17 Pan Edward Haśnik znalazł ofertę firmy od której był kupowany namiot. Na dane firmy zostało wysłane zapytanie ofertowe. Firma przysłała wycenę, koszt boków do namiotów to kwota około 350 zł.
  • Propozycje socjalne (paczki dla seniorów, nowonarodzonych dzieci najbardziej ubogich) – według Statutu Rady Jednostek Pomocniczych, Rada nie ma możliwości podjęcia takich działań. Rada nie mamy dostępu do potrzebnych danych, poza tym jest to zadanie skierowane do wybranych odbiorców.
  • Odnowienie wagonika – Zakład Zieleni Miejskiej nie wykonuje takich pracy. Grupa Janowska nie wystawia faktur. Trudno określić kwotę za farby.

Głos w tej sprawie zabrała Radna Rady Miasta Pani Barbara Mańdok. Propozycja konkursu. Dyskusja Radnych.

  • Organizacja II Turnieju Piłkarskiego dla Rad Jednostek Pomocniczych. Do wiadomości wszystkich Radnych została przesłana interpelacja Radnego Dawida Durała, który min. zaznaczył, iż turniej powinien być przeprowadzony na terenie jednostki organizującej wydarzenie.

O głos został poproszony Wiceprzewodniczący RJP nr 17 Pan Zbigniew Wójcik, jako główny koordynator przedsięwzięcia. Poinformował, iż turniej byłby zorganizowany na boiskach RAPID lub Murcki. Propozycja dopisania w załączniku lokalizacji turnieju. Dyskusja Radnych.

  • 3 inicjatywy Bier sąsiada i podź polotać, Bier sąsiada i podź na koło, Bier sąsiada i podź na łajba – W inicjatywie Bier sąsiada i podź na łajba obawa o miejsce inicjatywy. Głos zabrał Radny RJP nr 17 Pan Grzegorz Augustyn zaproponował, by jednak zorganizować jedną inicjatywę Bier sąsiada i podź…
  • Schron – utrzymanie schronu należy do KZGM, koszt to około milion złotych
  • Jarmark Bożonarodzeniowy – Propozycja zmiany nazwy na ‘Imprezy świąteczne organizowane przez MDK w grudniu 2021 r.’
  • Przeznaczenie całej kwoty rezerwy celowej na zakup iluminacji świątecznych.
  • Przekazanie całej kwoty na walkę z pandemią.

Dyskusja Radnych dotycząca paczek dla najstarszych mieszkańców Giszowca. Zauważono, iż tę inicjatywę można zorganizować z wydatków administracyjnych i upominki wręczać najstarszym w danym roku Pani i Panu.

Dyskusja w sprawie inicjatywy Bier sąsiada i podź… Głos w tej sprawie zabrała Radna Rady Miasta Katowice Pani Barbara Mańdok wspominała, iż miasto będzie wspierało wszelkie inicjatywy promujące sport, szczególnie teraz, w czasie rozluźnienia obostrzeń związanych z pandemią ważne, by ludzie po zamknięciu w domach, wrócili do aktywnego, zdrowego trybu życia. Dyskusja Radnych.

Czworo Radnych zgłosiło się do pomocy w organizacji w/w inicjatywy. Radny RJP nr 17 Pan Grzegorz Augustyn jako Prezes Stowarzyszenia ‘Bloku Aktywni Razem’ potwierdził, iż Rada Jednostki Pomocniczej nr 17 będzie przedstawiona w tej inicjatywie jako jeden z trzech organizatorów.

Po omówieniu wszystkich przedstawionych propozycji, na które ma być rozdysponowana rezerwa celowa, Przewodniczącej RJP nr 17 zaproponowała przegłosowanie każdej propozycji osobnym głosowaniem.

Dyskusja Radnych dotycząca wysokości kwot na poszczególne inicjatywy. Przedstawiono następujące propozycje:

Propozycja Radnego RJP nr 17 Pana Tomasza Czakańskiego:

Wydatki administracyjne - 1000 zł

Boki do namiotu   - 350 zł

Turniej piłki - 2500 zł

Konkurs fotograficzny - 1150 zł

Bier sąsiada i podź … - 1000 zł

Renowacja wagoników kopalnianych - 1000 zł

Jarmark -   3000 zł

Propozycja została poddana pod głosowanie: ‘za’ - 9 głosów, ‘przeciw’ - 2 głosy.

Propozycja Radnej RJP nr 17 Pani Beaty Walczyńskiej:

Wydatki administracyjne 1000 zł

Boki do namiotu   350 zł

Turniej piłki 2000 zł

Konkurs fotograficzny 1000 zł

Bier sąsiada i podź … 2000 zł

Renowacja wagoników kopalnianych 1000 zł

Jarmark     2650 zł

Propozycja została poddana pod głosowanie: ‘za’ - 4 głosy, ‘przeciw’ - 6 głosów, 1 osoba się wstrzymała.

Propozycja Wiceprzewodniczącego RJP nr 17 Pana Zbigniewa Wójcika:

Wydatki administracyjne 1000 zł

Boki do namiotu   350 zł

Turniej piłki 3000 zł

Konkurs fotograficzny 900 zł

Bier sąsiada i podź … 2000 zł

Renowacja wagoników kopalnianych 1000 zł

Jarmark   1750 zł              

Propozycja została poddana pod głosowanie: ‘za’ - 4 głosy, ‘przeciw’ - 7 głosów.

Propozycja Radnego RJP nr 17 Pana Grzegorza Augustyna:  

Wydatki administracyjne 1500 zł

Boki do namiotu   350 zł

Turniej piłki 3000 zł

Konkurs fotograficzny 900 zł

Bier sąsiada i pódź … 3000 zł

Renowacja wagoników kopalnianych 1000 zł

Jarmark   250 zł

Propozycja została poddana pod głosowanie: ‘za’ - 4 głosy, ‘przeciw’ - 7 głosów.

W wyniku głosowań większością głosów poparta został propozycja rozdysponowania kwoty rezerwy celowej na poszczególne propozycje, przedstawiona przez Radnego RJP nr 17 Pana Tomasza Czakańskiego.

Przewodnicząca RJP nr 17 Pani Urszula Machowska odczytała projekt Uchwały nr 17 RJP nr 17. Uchwała została poddana pod głosowanie i została przyjęta 8 głosami ‘za’, 3 osoby wstrzymały się.

        8. Wybory do Rady Seniorów. Podjęcie uchwały w sprawie głosowania.

Głos zabrała Przewodnicząca RJP nr 17 Pani Urszula Machowska. Poinformowała, iż w imieniu RJP głos oddaje jedna osoba. Nie ma jeszcze terminu wyborów, z naszego osiedla zgłosiła się jedna osoba, którą jest Radny RJP nr 17 Pan Kazimierz Dmitryszyn.
Z uzyskanych informacji konieczne jest jeszcze uzupełnienie dokumentów przez kandydata.

Dyskusja Radnych. Wszyscy jednogłośnie poparli kandydaturę Pana Kazimierza.

Przewodnicząca RJP nr 17 Pani Urszula Machowska odczytała projekt Uchwały nr 18 RJP nr 17. Uchwała została poddana pod głosowanie i przyjęta jednogłośnie 11 głosami „za”.

9. Sprawy organizacyjne związane z funkcjonowaniem Rady.

      Pani Urszula Machowska Przewodnicząca RJP nr 17 podjęła temat dotyczący usprawnienia przepływu pism, korespondencji RJP nr 17 wśród radnych. Została założona skrzynka e-PUAP, do której wpływają pisma z Urzędu Miasta.

Przewodnicząca RJP nr 17 odbyła rozmowę z Naczelnikiem Rady Miasta, w której upewniła się, iż Zarząd nie ma obowiązku odpowiadania w formie pisemnej na wnioski złożone przez Radnych.

Przewodnicząca RJP nr 17 poinformowała także o spotkaniu z Radnym RJP nr 17 Panem Grzegorzem Augustynem, które miało się odbyć 16.02.2021 r. w celu weryfikacji rejestracji złożonych przez zainteresowanego dokumentów wniosków oraz otrzymanych odpowiedzi. Radny RJP nr 17 Pan Grzegorz Augustyn, po wcześniejszej akceptacji terminu nie stawił się na spotkaniu. Przewodnicząca RJP nr 17 poinformowała także, iż o terminie spotkania Radny został poinformowany pisemnie, pismo zostało wysłane drogą elektroniczną w dniu 27.01.2021 r.

Głos w tej sprawie zabrała także Przewodnicząca Zarządu Pani Maria Ryś przedstawiając fakty dotyczące umówienia oraz organizacji tego spotkania. Radny RJP nr 17 Pan Grzegorz Augustyn twierdził, iż nie zaakceptował ostatecznego terminu spotkania. Jednocześnie przesłana do wiadomości Radnych RJP 17 korespondencja pomiędzy Przewodniczącą Zarządu Panią Marią Ryś a Radnym RJP nr 17 Panem Grzegorzem Augustynem wskazuje jednoznacznie, iż termin 16.02.2021 r. był znany i przyjęty przez obie strony.

Głos w tej sprawie zabrała także Wiceprzewodnicząca Zarządu RJP nr 17 Pani Joanna Król, która byłą obecna na umówionym spotkaniu, potwierdzając słowa Przewodniczącej Zarządu.

Radny RJP nr 17 Pan Grzegorz Augustyn, odczytał swój wniosek 16/II, w którym prosił o pisemne odpowiedzi na złożone przez niego wnioski. Zawnioskował także o obecność na ewentualnym spotkaniu Wiceprzewodniczącego RJP nr 17 Pana Zbigniewa Wójcika.

Przewodnicząca RJP nr 17 Pani Urszula Machowska poprosiła Radnego RJP nr 17 Pana Grzegorza Augustyna o pisemną propozycję terminu kolejnego spotkania.

Kolejnym temat – dysk na koncie Google. Przewodnicząca Zarządu RJP nr 17 Pani Maria Ryś poinformowała, iż na koncie Google powstał dysk, na którym będą i już są umieszczane wszystkie pisma wychodzące i przychodzące do RJP nr 17. Do zainteresowanych Radnych zostaną przesłane zaproszenia e-mailowe do konta Google.

10. Komunikaty i wolne wnioski przedstawione przez Przewodniczącą RJP nr 17:

- Brak odpowiedzi na indywidualne pytania przesłane do Radnych RJP nr 17 – prośba
o odpisywanie na wiadomości.

- Przeprowadzone rozmowy na temat możliwych wydatków z rezerwy celowej z Wydziałami UM. – omówione wcześniej.

- Interpelacja Radnego Rady Miasta Katowice Pana Dawida Durała w sprawie wydatkowania środków przez Jednostki Pomocnicze z rezerwy celowej. – omówione wcześniej.

- Pismo przesłane przez Radnego Rady Miasta Katowice Pana Dawida Durała w sprawie zmian statutu jednostek.

- Wybory do Rady Seniorów – Wydział Polityki Społecznej. – omówione wcześniej.

- 1.02.2021 r. – Pismo wysłane do Prezydenta Miasta Katowice w sprawie obiektu specjalnego / schronu / przy ul. Pszczyńskiej 20 – odpowiedź p. Janusza Waląga – Koordynatora ds. Gospodarki Mieniem i Obsługi Organów Miasta. – brak odpowiedzi na postawione pytanie.

Prośba do Radnych o zastanowienie się do przyszłej sesji, czy mamy jeszcze jakąś propozycje zadań, czy ponownie napisać pismo, iż nie uzyskaliśmy odpowiedzi na pytanie. Czy złożyć wniosek do konserwatora zabytków.

- Wycinka drzew w Katowicach.

- Informacja o piśmie, które wpłynęło w wprawie budowy trasy rowerowej

Komunikaty i wolne wnioski przedstawione przez Przewodniczącą Zarządu RJP nr 17:

- Przedstawienie rejestru korespondencji wychodzącej oraz przychodzącej RJP nr 17 za rok 2020. Rejestr prowadzony przez Sekretarz Zarządu Panią Katarzynę Lebryk.

- Przygotowanie map poglądowych do celów pozostawienia zgłoszonych terenów pod łąki kwietne.

W sprawie złożonych wniosków kontakt z:

- Wydziałem Transportu

- Miejskim Zarządem Ulic i Mostów

- Miejskim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej

- Komunalnym Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej

- Katowicką Spółdzielnią Mieszkaniową

- Śląsko – Dąbrowską Spółką Mieszkaniową Administracją Staszic

- Towarzystwem Budownictwa Społecznego

- Dyrekcją przedszkoli publicznych w Giszowcu

- Wydziałem Rozwoju Miasta

Zgłoszone wnioski:

1/ Mieszkanka zgłosiła uszkodzoną nawierzchnie na przejściu dla pieszych z sygnalizatorem świetlnym przy ulicy Przyjaznej w pobliżu szkoły podstawowej. Powstała dziura oraz odrywały się kawałki asfaltu.

2/ Mieszkanka zgłosiła nieodśnieżony chodnik przy ulicy Przyjaznej.

3/ Mieszkaniec zgłosił potrzebę wymiany oświetlenia w giszowieckim parku na zimny LED. Najlepiej na takie, które znajduje się przy siłowni parkowej.

4/ Radna RJP nr 17 Pani Beata Walczyńska zgasiła potrzebę przycinki konarów drzew przy ulicy Wojciecha za blokiem nr 43.

5/ Radna RJP nr 17 Pani Beata Walczyńska zgłosiła wniosek dotyczący budowy miejsc postojowych przy ulicy Mysłowickiej za garażami w kierunku ulicy Pszczyńskiej.

6/ Mieszkaniec zgłosił potrzebę przycinki konarów drzew przy ulicy Adama.

7/ Radny RJP nr 17 Pan Adam Kulawik skierował zapytanie, na jakim etapie znajduje się sprawa umieszczenia tabliczki przy zabytkowym postumencie zgodnie z deklaracją wiceprezydenta?

8/ Radny RJP nr 17 Pan Tomasz Czakański zgłosił wniosek dotyczący naprawy nawierzchni drogi i chodnika przy ulicy Batalionów Chłopskich.

Sprawy dotyczące wniosków mieszkańców i Radnych RJP nr 17:

  1. Ponownie wysłano pismo do MZUiM w sprawie budowy dodatkowego słupa oświetleniowego przy ulicy Staszica. Wiadukt należy do PKE, nie deklarują chęci doświetlenia chodnika, stąd wniosek o dodatkowy słup oświetleniowy.
  2. W sprawie pojemników półpodziemnych skierowano zapytanie do MPGK dotyczące określenia szczegółowych warunków jakie musi spełnić wnioskujący o montaż pojemników.
  3. Informacyjnie przesłano pisma do wszystkich zarządców budynków wielolokalowych o możliwości bezpłatnego wyposażenia w pojemniki półpodziemne. Wskazano osobę do kontaktu z ramienia MPGK oraz przesłano w załączniku informacje techniczne i wzór wniosku. Otrzymaliśmy odpowiedzi z TBS, KZGM, ŚDSM Administracja Staszic, ŚDSM Administracja Wieczorek, iż nie będą wyposażać nieruchomości w pojemniki półpodziemne.
  4. Z pracownikiem Wydziału Transportu skonsultowano wniosek dotyczący demontażu progów zwalniających przy ulicy Adama. Należy doprecyzować jakie dokładnie szykany ma na myśli wnioskodawca. Zasugerowano skierowanie pisma o opinię do Komendy Miejskiej Policji w Katowicach.
  5. Uzyskano informację z MZUiM, iż wszystkie awarie iluminacji świetlnej na giszowieckim rynku są wynikiem dewastacji.
  6. Do Wydziału Transportu wpłynął postulat Zarządu Transportu Metropolitalnego w sprawie ustawienia wiaty na przystanku na ulicy Kolistej.
  7. Otrzymaliśmy odpowiedź w sprawie przejęcia na rzecz miasta gruntów przy ulicy Kolistej. Informacja o sposobie realizacji możliwa będzie na przełomie stycznia – lutego 2021r.
  8. Wydział Transportu skierował do wiadomości RJP nr 17 pismo adresowane do MZUIM dotyczące zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Górniczego Stanu – Kosmiczna. W piśmie zwraca się z prośbą o przycięcie przydrożnej zieleni.
  9. Spółdzielnia Spożywców skierowała pismo do Carrefoura o naprawę nawierzchni drogi przy ulicy Wojciecha 3. Brak działań spowoduje zagrodzenie nieruchomości.
  10. Otrzymaliśmy pismo od Wiceprezydenta Miasta Katowice Pana Bogumiła Sobuli w sprawie skrzyżowania ulic Kosmiczna – Mysłowicka. Zostaną wyznaczone dwa miejsca postojowe dla służb kontroli ruchu drogowego.
  11. Wpłynęło pismo adresowane do KZGM od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do wiadomości RJP nr 17 w sprawie budynków przy ulicy pod Kasztanami 33,34, 34a.
  12. Otrzymaliśmy odpowiedź od Wiceprezydenta Miasta Katowice Bogumiła Sobuli w sprawie budynków przy ulicy pod Kasztanami 33,34, 34a Wydział Gospodarki Mieniem przygotowuje dokumentację do zbycia nieruchomości.

Wysłano pisma do:

  1. MZUiM’u w sprawie wyjaśnienia brakujących iluminacji świetlnych na Palcu pod Lipami.
  2. MZUiM’u w sprawie naprawy uszkodzonej nawierzchni jezdni na przejściu dla pieszych przy ulicy Przyjaznej.
  3. Radnego RJP nr 17 Pana Grzegorza Augustyna w sprawie udostępnienia dokumentacji.
  4. Prezydenta Miasta Katowice w sprawie schronu.
  5. ADM ZN, ŚDSM Administracja Staszic,   ŚDSM Administracja Wieczorek, KZGM, Gaszowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej, TBS, KSM, KSK – Katarzyna Śmiałkowska w sprawie możliwości wyposażenia nieruchomości wielolokalowych w pojemniki półpodziemne.
  6. Wiceprezydenta Miasta Katowice Pan Mariusza Skiby dotyczący umieszczenia tabliczki przy zabytkowym postumencie.
  7. Naczelnika Wydziału Transportu dotyczący montażu lustra drogowego przy ulicy Przyjaznej.
  8. MZUIM w sprawie naprawy nawierzchni drogi i części chodnika przy ulicy Batalionów Chłopskich.

Przewodnicząca Zarządu RJP nr 17 Pani Maria Ryś zwróciła się z prośbą do Radnego RJP nr 17 Pana Grzegorza Augustyna o doprecyzowanie rodzaju szykan w związku z wnioskiem dotyczącym demontażu progów zwalniających przy ulicy Adama.

Radny RJP nr 17 Pan Grzegorz Augustyn zaproponował, aby następna sesja dotycząca złożonych przez niego wniosków odbyła się w terenie. Zaproponował także wynajęcia sali gimnastycznej wraz z nagłośnieniem na kolejne sesje. Głos w tej sprawie zabrała Przewodnicząca RJP nr 17 Pani Urszula Machowska informując, iż w czasie pandemii sesja w terenie jest trudna do zrealizowania, jak tylko będzie to możliwe sesje będą odbywały się w formie stacjonarnej.

Pozostali Radni nie zgłosili żadnych wniosków.

11. Zamknięcie sesji.

                                                                                                                                                   

                                                                                                                                                                           Protokołowała

                                                                                                                                                                         Katarzyna Lebryk

                                                                                                                                                                         Sekretarz Zarządu

                                                                                                                                                                               RJP nr 17